10 tapaa mokata asiakaskokemus

10 tapaa mokata asiakaskokemus

1. Luulotauti Moni yritys päätyy ilmoittamaan, että asiakaskokemus on heidän strategiassaan ja se on heille erittäin tärkeä keino kasvattaa kilpailuetua. Valitettavan moni näistä yrityksistä kuitenkin mokaa siinä, ettei johto määrittele yhdessä riittävän selkeästi...
Asenne ja algoritmi rakentavat asiakaskokemuksen

Asenne ja algoritmi rakentavat asiakaskokemuksen

Lontoossa järjestettiin 4-5.7. 20:20 Customer Experience Summit –tapahtuma. Tapahtuman yleisössä korostuivat esim. rahoituksen, liikkumisen ja telekommunikaation ammattilaiset. Näytteilleasettajina oli lisäksi teknologiatoimittajia. Puheenvuorot olivat tiiviitä n. 20...
Asiakaskokemus ja tekoäly

Asiakaskokemus ja tekoäly

Asiakaskokemus on noussut Suomessa vahvasti keskusteluihin parissa vuodessa. Yhä useampi yritys etsii keinoja, joilla vastata asiakkaiden muuttuneisiin odotuksiin. Mutta vielä nopeammin keskusteluihin ja twiitteihin on noussut tekoäly. Ja sama kysymys on kaikkien...
Lääkärikeskusten NPS-tuloksia

Lääkärikeskusten NPS-tuloksia

Sote-uudistus eli sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenneuudistus on kirvoittanut paljon keskustelua sekä rahasta että rakenteista. Keskustelussa on puollettu sekä julkisia että yksityisiä palveluntarjoajia ja toisaalta on muistettu myös mainita potilaan...
Tunne osana asiakaskokemusta

Tunne osana asiakaskokemusta

Tunne osana asiakaskokemusta Asiakaskokemus on noussut viime aikoina monen yrityksen strategian keskiöön. On huomattu, että pelkästään hinta tai tuominaisuudet eivät takaa menestystä, vaan tarvitaan muita keinoja, jotta yritys säilyttää asemansa markkinoilla. Erään...
Asiakaskokemuksen trendit 2017

Asiakaskokemuksen trendit 2017

Asiakaskokemus on noussut nopeasti lähes kaikkien yritysten agendalle. Osa yrityksistä miettii edelleen mitä se tarkoittaa heille, osa yrityksistä on asettanut asiakaskokemuksen keskelle strategiaansa ja rakentaa sen pohjalle uutta kilpailuetua. Asiakaskokemus elää...
Johdatko myyntiä vai asiakaskokemusta?

Johdatko myyntiä vai asiakaskokemusta?

Asioin jokin aika sitten läheisessä kauppakeskuksessa, kun huomasin, että teleoperaattorin liikkeessä ei poikkeuksellisesti ollut jonoja, joten päätin hoitaa muutaman liittymäasian ”näppärästi” pois päiväjärjestyksestä. Tyhjässä myymälässä minut...
Oletko valmis vuoteen 2017?

Oletko valmis vuoteen 2017?

Asiakaskokemus on yksi tärkeimmistä kilpailuedun rakentamisen elementeistä. Se näkyy tällä hetkellä mm. stratetegiatasolla, tehtävänimityksissä ja mittaamisen muutoksena. Mutta näkyykö se vielä asiakkaiden arjessa? Ovatko asiakkaat kokeneet asiakaskokemuksen...
NPS-tuloksia Suomesta

NPS-tuloksia Suomesta

Futurelab on seurannut suomalaisten yritysten Net Promoter Score -mittaamista ja tulosten hyödyntämistä vuodesta 2010 alkaen. NPS käyttö on kasvanut voimakkaasti ja siitä on tullut asiakaskokemuksen ja suositteluhalukkuuden mittaamisen standardi. Samassa ajassa sen...