kuva (8)Futurelabin ideoima ja toteuttama Asiakaskokemuksen johtamisen koulutusohjelma on toteutettu menestyksekkäästi ensimmäistä kertaa. Huhti-kesäkuun välisenä aikana 12 osallistujaa tapasivat toisensa neljä kertaa ja perehtyivät asiakaskokemukseen laaja-alaisesti. Koulutusohjelma perustui pitkälti Asiakkaan aikakausi -kirjan rakenteeseen ja sisältöön. Koulutusohjelman tavoitteena oli tarjota ideoita ja kokemuksia niin yleisellä kuin yritystasolla. Näitä tarjosivat Futurelabin tiimin lisäksi Realia Isännöinnin liiketoimintajohtaja Timo Aarvala sekä Autotalo Laakkonen Oy:n toimitusjohtaja Timo Yli-Salomäki.

Osallistujien kommenttien mukaan asiakaskokemuksen johtamisen koulutusohjelmassa käytiin hyvin käytännönläheisten esimerkkien kautta läpi, miten asiakaskokemus tuodaan strategian ja johtamisen kautta luontevaksi osaksi jokapäiväistä tekemistä. Tämän lisäksi osallistujat arvostivat mahdollisuutta jakaa omia kokemuksiaan sekä kuulla muiden osallistujien kokemuksia. Palautteen mukaan koulutusohjelman rakenne ja rytmi olivat onnistuneet.

Kurssin aikana myös huomattiin, että yritysten lähtökohdat ovat hyvin erilaisia ja sisällön eri osa-alueet palvelevat eri tavoin eri osallistujia. Jatkossa kiinnitetään enemmän huomiota kunkin jakson valmisteluun, jotta kaikki ovat valmiiksi oikealla ”taajudella” saapuessaan paikalle. Asiakaskokemuksen kehittäminen on strateginen hanke, jonka kehittämiseen ja jalkauttamiseen koulutusohjelma tuo yhteistä ajattelua ja työkaluja.

Idea koulutusohjelmasta sai alkunsa erään toimitusjohtajan kommentista. Hänen mukaansa ”meidän yritykseen tarvittaisiin nyt lisää tietoa miten asiakaskokemus jalkautettaisiin muutokseksi aina kulttuuriin asti. Ettekö te voisi kouluttaa meikäläisiä?”

 

Share This