Viimeisimmät blogikirjoitukset

Polkupyöräjohtaminen yhdistää asiakas- ja henkilöstökokemuksen

Kirjani Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus sai inspiraation sosiaalisessa mediassa jaetuista viesteistä, joiden mukaan asiakaskokemus = henkilöstökokemus. Aloitin kirjan haastattelemalla yritysten ja yhteisöjen johtajia ja näiden haastattelujen pohjalta rakentui...

Miten asiakaskokemus muuttuu sanoista teoiksi?

Yhä useamman yrityksen strategiassa ilmaistaan tahtotila, jonka mukaan yritys haluaa tarjota toimialansa "parasta" tai "ylivoimaista" asiakaskokemusta. Tahtotilan ja arjen väliin jää kuitenkin paljon keinoja muutoksen aikaansaamiseksi. Olisi hyvä ensinnäkin rakentaa...

Asiakaskokemuksen visio on lupaus

Asiakaskokemuksen visio on lupaus sekä asiakkaille että henkilöstölle Ensiluokkainen, ylivertainen tai unohtumaton asiakaskokemus. Asiakaskokemushankkeella voi olla yrityksen strategiassa monta nimeä. Tärkeintä ei kuitenkaan ole hankkeen nimi, vaan se minkälaista...

Asiakaskokemuksen trendit 2020

Uusi vuosikymmen tarjoaa aivan uudenlaisen ulottuvuuden asiakaskokemuksen maailmaan. Vuoden vaihtuessa on ollut paljon kirjoituksia, jossa on katsottu pitkälle eteenpäin ja arvioitu millainen on asiakaskokemus vuonna 2030. Omien kokemusten mukaan on parempi...

How to develop Customer Exerience?

What are the best guidelines to follow if you are in charge of customer experience development in your company? The article includes a short list of 5 key topics behind a succesfull implementation of a cx program.

Tuote on osa asiakaskokemusta

Viime kesän positiivisia uutisia oli Järvenpään Citymarketin pääsy maailman parhaimpien ruokakauppojen joukkoon IDG:n Store of the Year- kilpailussa (kesko.fi 8.7.2019). Esimerkiksi Ruotsiin verrattuna Suomea ei ole pidetty vähittäiskaupan innovaattorina, joten miten...

Kukaan ei tarvitse yritystäsi tai brändiäsi

Muutos asiakaskeskeisemmäksi ei ole helppoa. Suurimpia esteitä ovat siiloutuminen, yrityskulttuuri ja asiakasymmärryksen puute. Turhan monessa yrityksessä kuvitellaan, että sen tuote tai brändi olisi tarpeellinen markkinoille tai jollain tavalla ainutlaatuinen. Itse...

Net Promoter Score – mitä nyt?

Net Promoter Score -malli on noussut nopeasti yhdeksi keskeisimmistä yritysten ja brändien menestysmittariksi. Menestykseen on vaikuttanut varmasti sen yksinkertaisuus (NPS toimii myös kuumemittarina) mutta myös yritysten halu ymmärtää asiakasdynamiikkaa kaikissa...

Oletko valmis vuoteen 2017?

Asiakaskokemus on yksi tärkeimmistä kilpailuedun rakentamisen elementeistä. Se näkyy tällä hetkellä mm. stratetegiatasolla, tehtävänimityksissä ja mittaamisen muutoksena. Mutta näkyykö se vielä asiakkaiden arjessa? Ovatko asiakkaat kokeneet asiakaskokemuksen...

Sumua asiakaskokemuksen kentällä

Käyn päivittäin keskusteluja siitä mikä olisi paras tapa mitata asiakkaan kokonaiskokemusta.  Usein mittaamisen tekniikan ratkaisut ja itse mittaamisen toimenpiteet tahtovat nostaa sumun varsinaisten hyötyjen eteen. Sumussa kuljetaan helposti liian pitkään eikä...

Asiakaskokemuksen trendit 2017

Asiakaskokemus on noussut nopeasti lähes kaikkien yritysten agendalle. Osa yrityksistä miettii edelleen mitä se tarkoittaa heille, osa yrityksistä on asettanut asiakaskokemuksen keskelle strategiaansa ja rakentaa sen pohjalle uutta kilpailuetua. Asiakaskokemus elää...

Ensimmäisen asiakaskokemuspäivän antia

Tänään 1.10.2013 järjestettiin maailman ensimmäinen kansainvälinen asiakaskokemuspäivä (Customer Experience Day, CXDay). Päivän tarkoituksena on nostaa esille asiakaskokemuksen arvoa yritysten arjessa. Sen järjestää kansainvälinen Customer Experience Professionals...

Miksi asiakaskokemus ei muutu taloudelliseksi tulokseksi?

Tapaamme usein yrityksiä jotka ovat omasta mielestään panostaneet systemaattisesti asiakaskokemuksen kehittämiseen jo pidemmän aikaa. Yrityksissä on kehitetty asiakaskokemuksen mittaamista ja koulutettu henkilökuntaa. Investoinnit eivät kuitenkaan ole näkyneet...

Uudenvuodenlupauksia

NPS-tuloksia Suomesta

Futurelab on seurannut suomalaisten yritysten Net Promoter Score -mittaamista ja tulosten hyödyntämistä vuodesta 2010 alkaen. NPS käyttö on kasvanut voimakkaasti ja siitä on tullut asiakaskokemuksen ja suositteluhalukkuuden mittaamisen standardi. Samassa ajassa sen...

Rekrytoinnin merkitys onnistuneessa asiakaskokemuksessa

Rekrytointi- ja henkilöstövuokrausyritys Businesslike Oy on tuonut asiakaskokemuksen mukaan omaan toimintaansa. Yritys korostaa rekrytoinnin merkitystä onnistuneessa asiakaskokemuksessa. Businesslike teki haastattelun aiheesta, joka julkaistaan sekä asiakaslehdessä...

Uutiset

Futurelabin Asiakasaamut alkavat taas! Vuoden ensimmäinen asiakasaamun järjestetään tiistaina 6.2. Ilmoittaudu mukaan ja tule keskustelemaan asiakaskokemusjohtajan roolista ja vastuista kanssamme.

ASML järjestää keskiviikkona 25.1 Asikaskokemuksen asiakasaamun. Asikaskokemuksen ilosanomaa kertomassa Futurelabin Kari Korkiakoski.

Tiedolla johtamisen aamiainen Benemenillä 1.12. Asiakaskokemuksesta puhumassa konsulttimme Pasi Brusi.

Futurelab järjestää yhdessä Qentinelin kanssa asiakastilaisuuden tiistaina 28.11., aiheena Asiakaskokemuksen avainmittarit 2018.

Futurelab partnerina alan johtavassa Customer Experience Management -tapahtumassa, joka järjestetään 22.11.2017 Scandic Parkissa, Helsingissä. Tänä vuonna tapahtuman pääteemana ovat arvoa luovien asiakaskokemusten johtaminen ja asiakaskokemuksen liiketoiminnallisten hyötyjen saavuttaminen.

CX Celebration Day! – Ensi viikon tiistaina 3.10 vietetään kansainvälistä asiakaskokemuksen päivää.

Futurelabin Kari Korkiakoski puheenjohtajana Asiakaspalvelu 2017 tapahtumassa keskiviikkona 27.9.2017.

Futurelabin Kari Korkiakoski on kouluttajana suositussa kaksipäiväisessä ”Kuinka rakennetaan ylivoimainen asiakaskokemus?” koulutusohjelmassa. Koulutus pidetään 7-8.6.2017. Palaute edellisestä jaksosta oli erinomaista!

Kari Korkiakoski ja Belinda Gerdt puhuvat yhdessä Logy Conference -tapahtumassa 10.2.2017.

Kari Korkiakoski pitää jo perinteisen ja suositun Asiakaskokemuksen trendit -presentaation Helsingin Markkinointikonomeille.

Kari Korkiakoski on puhumassa Turun Mainostiistaissa 8.11.2016.

Kari Korkiakoski pitää asiantuntijapuheenvuoron Salesforcen Dreamforce to You -tapahtumassa 3.11.2016.

Kari Korkiakoski on puheenjohtajana 27.10.2016 järjestettävässä Customer Experience Management -tapahtumassa.

Kari Korkiakoski on puheenjohtajana 13.10.2016 järjestettävässä Suhde 2016 -tilaisuudessa.

Kari Korkiakoski on puhumassa 25.5.2016 järjestettävässä #Kohtaamisia16 tilaisuudessa.

Twiitit

Forrester’s US 2020 Customer Experience Index Reveals CX Quality Improved Dramatically Over The Past Year https://forr.com/2C9sF2s lähteestä @Forrester

Kuinka rakennetaan toimiva asiakaskokemuksen mittaamismalli? https://www.lyyti.in/Futurelab_mittaamisen_ABC_110620
#CustomerExperience #asiakaskokemus

Webinaarin ensimmäisenä puhujana toimii @FuturelabFI toimitusjohtaja @karikorkiakoski. Hän kertoo muun muassa, miten digiajan asiakaskokemuksella kasvatetaan kilpailuetua ja kehitetään liiketoimintaa.
#lääkemarkkinointi #asiakaskokemus #digimarkkinointi

Kaikkien aikojen talkoot jatkuvat - Growth LOOP -kasvukiertueella jo pitkälti toistakymmentä tuntia näkemyksellisiä videoita alansa huipuilta talkootöinä Suomelle. 🔥

Rekisteröidy mukaan ilmaiseksi https://loop.palveluna.fi

Merkkaa päätöspäivä 11.6. kalenteriin! 🤎

#kasvukiertue

Webinaari: B2B-asiakaskokemuksen muutosmatka! Tervetuloa mukaan.
https://www.lyyti.fi/p/Futurelab_B2B_CX_030620/fi/cem_day_2019

Load More...

Sivut

Sivustoa ylläpitää Anter Yasa.

Sivusto käyttää evästeitä ja selaamalla sivustoamme hyväksyt ehdomme.

Yhteystiedot

Seuraa meitä