Viimeisimmät blogikirjoitukset

Without integrated strategic approach customer experience won’t create sustainable competitive advantage

Customer experience (CX) has become a critical competitive advantage and differentiator in today’s business. However, companies often fail in their pursuits to create sustainable long-term competitive advantage with CX.

Futurelab Finland – 10 vuotta asiakaskokemuksen edelläkävijänä

Tasan 10 vuotta sitten Futurelab Finland näki päivänvalon. Tämä matka on ollut ainutlaatuinen yhtiön näkökulmasta, mutta ennen kaikkea nämä 10 vuotta ovat olleet erittäin merkittäviä asiakaskokemuksen näkökulmasta. 10 vuodessa asiakaskokemus on noussut marginaalista...

Polkupyöräjohtaminen yhdistää asiakas- ja henkilöstökokemuksen

Kirjani Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus sai inspiraation sosiaalisessa mediassa jaetuista viesteistä, joiden mukaan asiakaskokemus = henkilöstökokemus. Aloitin kirjan haastattelemalla yritysten ja yhteisöjen johtajia ja näiden haastattelujen pohjalta rakentui...

Miten asiakaskokemus muuttuu sanoista teoiksi?

Yhä useamman yrityksen strategiassa ilmaistaan tahtotila, jonka mukaan yritys haluaa tarjota toimialansa "parasta" tai "ylivoimaista" asiakaskokemusta. Tahtotilan ja arjen väliin jää kuitenkin paljon keinoja muutoksen aikaansaamiseksi. Olisi hyvä ensinnäkin rakentaa...

Asiakaskokemuksen visio on lupaus

Asiakaskokemuksen visio on lupaus sekä asiakkaille että henkilöstölle Ensiluokkainen, ylivertainen tai unohtumaton asiakaskokemus. Asiakaskokemushankkeella voi olla yrityksen strategiassa monta nimeä. Tärkeintä ei kuitenkaan ole hankkeen nimi, vaan se minkälaista...

Asiakaskokemuksen trendit 2020

Uusi vuosikymmen tarjoaa aivan uudenlaisen ulottuvuuden asiakaskokemuksen maailmaan. Vuoden vaihtuessa on ollut paljon kirjoituksia, jossa on katsottu pitkälle eteenpäin ja arvioitu millainen on asiakaskokemus vuonna 2030. Omien kokemusten mukaan on parempi...

How to develop Customer Exerience?

What are the best guidelines to follow if you are in charge of customer experience development in your company? The article includes a short list of 5 key topics behind a succesfull implementation of a cx program.

Tuote on osa asiakaskokemusta

Viime kesän positiivisia uutisia oli Järvenpään Citymarketin pääsy maailman parhaimpien ruokakauppojen joukkoon IDG:n Store of the Year- kilpailussa (kesko.fi 8.7.2019). Esimerkiksi Ruotsiin verrattuna Suomea ei ole pidetty vähittäiskaupan innovaattorina, joten miten...

Kukaan ei tarvitse yritystäsi tai brändiäsi

Muutos asiakaskeskeisemmäksi ei ole helppoa. Suurimpia esteitä ovat siiloutuminen, yrityskulttuuri ja asiakasymmärryksen puute. Turhan monessa yrityksessä kuvitellaan, että sen tuote tai brändi olisi tarpeellinen markkinoille tai jollain tavalla ainutlaatuinen. Itse...

Asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen suhde

Kumpi on tärkeämpi – asiakas vai työntekijä? Onko asiakaskokemus = henkilöstökokemus? Asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen välistä suhteesta puhutaan paljon, mutta tästä ajankohtaisesta aiheesta löytyy toistaiseksi vähän laajempia selkeitä näyttöjä. Tätä kokonaisuutta ei ole myöskään käsitelty kirjallisuudessa. Yksittäiset yritykset ovat pystyneet osoittamaan, että työntekijöiden kokemusmaailmalla on selkeä yhteys asiakkaiden kokemuksiin. Näitä yksittäisiä business case –malleja ei ole […]

Mitä tarkoittaa hyvä asiakaskokemus mobiilissa?

Asiakaskokemus mobiilissa on yhä suuremmassa arvossa, sillä kuluttajat ovat muuttuneet mobiilissa aktiivisiksi ja kertovat kokemuksistaan entistä avoimemmin käyttäen kaikki nykyaikaisia digitaalisia kanavia. Kokemuksellisesti kaiken täytyy kulkea linjassa riippumatta...

Entä jos asiakaskokemus ei parane tekoälyn avulla?

Tekoäly – niin kuin asiakaskokemus – on tällä hetkellä kaikkien yritysten agendalla, ainakin jollain tasolla. Ja totta kai moni etsii ratkaisua asiakaskokemuksen kehittämiseen tekoälyn avulla. Mutta miten tekoäly voi parantaa asiakaskokemusta? Sen avulla voidaan varmasti analysoida entistä paremmin asiakastietoa ja löytää uusia yhteyksiä asiakkaan todellisuuden ja yrityksen välillä. Parhaimmillaan tekoäly auttaa löytämään täysin uudenlaisia näkökulmia […]

Asiakaskokemus 2027-luvulla

Mitkä tulevaisuuden tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen ja kuinka toimialakohtaisia trendejä voidaan ennakoida? Futurelab järjesti yhdessä Futures Platformin kanssa asiakasaamun 1. marraskuuta, missä keskusteltiin niistä tulevaisuuden ilmiöistä, jotka tulevat todennäköisesti vaikuttamaan asiakaskokemuksen kehittämiseen kymmenen vuoden päästä. Tulevaisuusajatteluun inspiroivan aamun ideana oli haastaa osallistujat ryhmätyön kautta katsomaan asiakaskokemuksen ilmiöitä ja kehitysnäkökulmia hiukan pidemmällä aikajänteellä. Tulevaisuuden skenaarioihin painottuva asiakasaamu […]

Markkinointi on hinta tylsyydestä

John Wanamaker perusti ensimmäisen kauppansa 1861 Philadelphiassa, USA:ssa. Hänen merkittävin perintö taitaa kuitenkin olla lausahdus ”Puolet markkinoinnista on turhaa, en vain tiedä kumpi puoli.” Lausahduksellaan Wanamaker pohti sanomalehti-ilmoittelun toimivuutta....

Mistä on tulevaisuuden johtajat tehty?

”Asiakkaan aikakausi on alkanut” sanoo Forrester. Sen mukaan valta on siirtymässä pois yrityksiltä, brändeiltä ja medialta. Vallan ottaa haltuun asiakkaat, jotka ovat uudistaneet tapaa tehdä ostopäätöksiään. Sama muutos koskee niin yritysasiakkaita kuin tavallisia...

Asiakaskokemuksen trendit 2019

Vuodesta 2015 alkaen olen kirjoittanut vuosittain kymmenen asiakaskokemuksen trendiä. Tehtävä ei ole helppo – varsinkaan kun olen pitänyt kiinni kymmenestä trendistä. Trendit heijastelevat omia kiinnostuksen kohteita, työskentelyä asiakkaiden kanssa sekä medioita, joita seuraan. Toivon, että seuraavat trendit tarjoavat sinulle uusia näkökulmia vuoden 2019 asiakaskeskeisen kehittämistyön tueksi! Tässä siis 10 trendiä vuodelle 2019   Asiakaskokemuksen mittaustulokset […]

Tutkimustietoa suosittelun liiketaloudellisesta merkityksestä

Suosittelu on vienyt painoarvoa ja resursseja perinteiseltä markkinoinnilta - varsinkin nuoremmissa ikäluokissa. Ostopäätöstä tehdessämme me kaikki uskomme mielummin tuttuja ja ystäviä kuin yrityksiä ja heidän viestejään. Tästä tuoreena todisteena on Nielsen...

Paremmalla johtoryhmätyöskentelyllä parempia asiakaskokemuksia

Asiakaskokemus on nykyisin lähes jokaisen yrityksen agendalla. Asiakaskokemukseen halutaan panostaa ja myös me saamme jatkuvasti yhteydenottoja aiheesta kiinnostuneilta yrityksiltä. Usein tilanne on se, että asiakaskokemuksen kehittäminen on kirjattu tavoitteeksi yrityksen strategiaan sen kummemmin miettimättä, mitä se käytännössä tarkoittaa tai millaiset resurssit sen kehittämiseen kannattaisi varata. Tärkeintä tässä tilanteessa on sitoutuminen aiheeseen – jos yritys aidosti […]

Without integrated strategic approach customer experience won’t create sustainable competitive advantage

Customer experience (CX) has become a critical competitive advantage and differentiator in today’s business. However, companies often fail in their pursuits to create sustainable long-term competitive advantage with CX.

Suuryritykset parantamassa asiakaskokemustaan

"Pienet yritykset tarjoavat loistavia asiakaskokemuksia ja suuret huonoja" on ajatus, jonka mukaan olemme tottuneet tarkastelemaan markkinassa tarjolla olevia vaihtoehtoja. Mielikuvan mukaan pienyrityksen takuumiehenä toimii yrittäjä itse ja suuryrityksessä...

Uutiset

Futurelabin Asiakasaamut alkavat taas! Vuoden ensimmäinen asiakasaamun järjestetään tiistaina 6.2. Ilmoittaudu mukaan ja tule keskustelemaan asiakaskokemusjohtajan roolista ja vastuista kanssamme.

ASML järjestää keskiviikkona 25.1 Asikaskokemuksen asiakasaamun. Asikaskokemuksen ilosanomaa kertomassa Futurelabin Kari Korkiakoski.

Tiedolla johtamisen aamiainen Benemenillä 1.12. Asiakaskokemuksesta puhumassa konsulttimme Pasi Brusi.

Futurelab järjestää yhdessä Qentinelin kanssa asiakastilaisuuden tiistaina 28.11., aiheena Asiakaskokemuksen avainmittarit 2018.

Futurelab partnerina alan johtavassa Customer Experience Management -tapahtumassa, joka järjestetään 22.11.2017 Scandic Parkissa, Helsingissä. Tänä vuonna tapahtuman pääteemana ovat arvoa luovien asiakaskokemusten johtaminen ja asiakaskokemuksen liiketoiminnallisten hyötyjen saavuttaminen.

CX Celebration Day! – Ensi viikon tiistaina 3.10 vietetään kansainvälistä asiakaskokemuksen päivää.

Futurelabin Kari Korkiakoski puheenjohtajana Asiakaspalvelu 2017 tapahtumassa keskiviikkona 27.9.2017.

Futurelabin Kari Korkiakoski on kouluttajana suositussa kaksipäiväisessä ”Kuinka rakennetaan ylivoimainen asiakaskokemus?” koulutusohjelmassa. Koulutus pidetään 7-8.6.2017. Palaute edellisestä jaksosta oli erinomaista!

Kari Korkiakoski ja Belinda Gerdt puhuvat yhdessä Logy Conference -tapahtumassa 10.2.2017.

Kari Korkiakoski pitää jo perinteisen ja suositun Asiakaskokemuksen trendit -presentaation Helsingin Markkinointikonomeille.

Kari Korkiakoski on puhumassa Turun Mainostiistaissa 8.11.2016.

Kari Korkiakoski pitää asiantuntijapuheenvuoron Salesforcen Dreamforce to You -tapahtumassa 3.11.2016.

Kari Korkiakoski on puheenjohtajana 27.10.2016 järjestettävässä Customer Experience Management -tapahtumassa.

Kari Korkiakoski on puheenjohtajana 13.10.2016 järjestettävässä Suhde 2016 -tilaisuudessa.

Kari Korkiakoski on puhumassa 25.5.2016 järjestettävässä #Kohtaamisia16 tilaisuudessa.

Twiitit

Vuoden tärkein #asiakaskokemus tapahtuma pidetään 29.10. Olethan jo ilmoittautunut livestreamiin? Lisätietoa löydät täältä https://www.lyyti.fi/p/CEM_Day_2020/fi/ohjelma

Mikä on asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen suhde? @karikorkiakoski avaa kokonaisuutta @Questback webinaarin nauhoituksessa: https://www.youtube.com/watch?v=YjcK68Qbtdw&feature=youtu.be #asiakaskokemus #henkilöstökokemus #työntekijäkokemus

What COVID-19 is revealing about your customers and employees https://www.strategy-business.com/blog/What-COVID-19-is-revealing-about-your-customers-and-employees?gko=8319b

Forrester’s US 2020 Customer Experience Index Reveals CX Quality Improved Dramatically Over The Past Year https://forr.com/2C9sF2s lähteestä @Forrester

Kuinka rakennetaan toimiva asiakaskokemuksen mittaamismalli? https://www.lyyti.in/Futurelab_mittaamisen_ABC_110620
#CustomerExperience #asiakaskokemus

Load More...

Sivut

Sivustoa ylläpitää Anter Yasa.

Sivusto käyttää evästeitä ja selaamalla sivustoamme hyväksyt ehdomme.

Yhteystiedot

Seuraa meitä