Viimeisimmät blogikirjoitukset

Mitä Jeff Bezos opetti meille asiakaskokemuksesta?

Amazonin perustaja Jeff Bezos on päättänyt luopua yhtiön toimitusjohtajan asemasta. Hän on ollut toimitusjohtajana yhtiön perustamisesta alkaen - yhteensä 27 vuotta. Yhtiöön on kohdistunut viime aikoina ihailun lisäksi myös yhä enemmän epäilyä sen laajennuttua yhä...

Asiakaskokemusjohtaja pääsi johtoryhmään – mikä muuttuu?

Nokia on julkaissut uuden johtoryhmän rakenteen ja kokoonpanon. Ensimmäisiä viestejä Pekka Lundmarkin tuomista muutoksesta saatiin jo lokakuussa 2020, jolloin kävi ilmi, että johtoryhmään on nimitetty asiakaskokemuksesta vastaava johtaja. Tuoreiden tarkentuneiden...

Asiakaskokemuksen trendit 2021

Viime syksynä Futurelab Finlandin perustamisesta tuli 10 vuotta. Juhlavuoden yhteenvetona voidaan todeta, että asiakaskokemus on noussut marginaalista kulmahuoneisiin. Se on yhä useamman yrityksen ja yhteisön strategiassa ja brändissä. Ja se on yhä useammin mukana,...

Miltä näytti asiakaskokemuksen vuosi 2020?

Koronan myötä tunne turvallisesta asioinnista nousi tänä vuonna asiakaskokemuksen ytimeen. Tunteen merkitystä asiakaskokemuksessa on viime vuosina korostettu yhä enemmän ja markkinoille on syntynyt mm. erilaisia tunnemittareita, joilla on pyritty saamaan selville...

Asiakaskokemuksen kehittäminen – koskeeko se sosiaali- ja terveydenalan ammattilaisia?

“ Nuori sairastuu yllättäen kesäloman aikana vakavasti ja joutuu sairaalaan. Sairaalajakso kestää viikon ja jakson päätteeksi häneltä sekä vanhemmilta pyydetään palautetta saadusta hoidosta” Asiakaskokemus mainitaan organisaatioiden strategiossa ja puheissa. Tarkoitus...

Without integrated strategic approach customer experience won’t create sustainable competitive advantage

Customer experience (CX) has become a critical competitive advantage and differentiator in today’s business. However, companies often fail in their pursuits to create sustainable long-term competitive advantage with CX.

Futurelab Finland – 10 vuotta asiakaskokemuksen edelläkävijänä

Tasan 10 vuotta sitten Futurelab Finland näki päivänvalon. Tämä matka on ollut ainutlaatuinen yhtiön näkökulmasta, mutta ennen kaikkea nämä 10 vuotta ovat olleet erittäin merkittäviä asiakaskokemuksen näkökulmasta. 10 vuodessa asiakaskokemus on noussut marginaalista...

Polkupyöräjohtaminen yhdistää asiakas- ja henkilöstökokemuksen

Kirjani Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus sai inspiraation sosiaalisessa mediassa jaetuista viesteistä, joiden mukaan asiakaskokemus = henkilöstökokemus. Aloitin kirjan haastattelemalla yritysten ja yhteisöjen johtajia ja näiden haastattelujen pohjalta rakentui...

Miten asiakaskokemus muuttuu sanoista teoiksi?

Yhä useamman yrityksen strategiassa ilmaistaan tahtotila, jonka mukaan yritys haluaa tarjota toimialansa "parasta" tai "ylivoimaista" asiakaskokemusta. Tahtotilan ja arjen väliin jää kuitenkin paljon keinoja muutoksen aikaansaamiseksi. Olisi hyvä ensinnäkin rakentaa...

Asiakaskokemuksen visio on lupaus

Asiakaskokemuksen visio on lupaus sekä asiakkaille että henkilöstölle Ensiluokkainen, ylivertainen tai unohtumaton asiakaskokemus. Asiakaskokemushankkeella voi olla yrityksen strategiassa monta nimeä. Tärkeintä ei kuitenkaan ole hankkeen nimi, vaan se minkälaista...

Brändi lupaa, mutta lunastaako se?

Viimeisten viikkojen aikana eri medioissa on ollut juttuja, joissa on todettu enemmän tai vähemmän suoraan, että ”brändi lupaa ja lunastaa”. Kuulostaa hyvältä ja uskottavalta, mutta kannattaisiko kuitenkin miettiä tätä näkökulmaa hiukan uudestaan. Entä jos todetaan, että brändi lupaa ja asiakaskokemus lunastaa? Brändin määrittelyä ei voi ulkoistaa asiakkaille. Brändille täytyy itse rakentaa tavoitemielikuva, joka on erottuva […]

Läpinäkyvyys on osa asiakaskokemuksen johtamista

Ihmisten liikkuvuuden vahva kasvu ja kaupungistuminen tekevät isoa muutosta elämäämme. Muutos ei  tapahdu tulevaisuudessa vaan tänään. Valitettavasti perinteisellä ajattelulla keskitytään edelleen voimakkaasti suunnittelemaan ja rakentamaan raskaita infrastruktuureja...

Myymälässä luot kokemuksia ja muistijälkiä, jotka vahvistavat asiakkaasi uskollisuutta myös verkkokaupassa

Kuluttajat luottavat ostopäätöstä tehdessään enemmän tunteeseen kuin informaatioon. Tämä ei tietenkään aina ole tiedostettua. Siksi ei ole yhdentekevää, millaisen tunteen ostokokemus herättää. Se määrittelee sen, miten asiakas käyttäytyy ja miten uskollinen hän ostopaikalleen on. Verkkokaupassa haasteena on tunnekokemusten luominen – siksi myymälöillä on merkittävä rooli nimenomaan tunteiden ja muistijälkien luomisessa. Positiiviset tunnejäljet vahvistavat asiakkaan uskollisuutta. […]

Rekrytoinnin merkitys onnistuneessa asiakaskokemuksessa

Rekrytointi- ja henkilöstövuokrausyritys Businesslike Oy on tuonut asiakaskokemuksen mukaan omaan toimintaansa. Yritys korostaa rekrytoinnin merkitystä onnistuneessa asiakaskokemuksessa. Businesslike teki haastattelun aiheesta, joka julkaistaan sekä asiakaslehdessä...

Brändin ja asiakaskokemuksen suhde

Kun haluat ostaa uusia vaatteita verkkokaupasta tai perinteisestä vaateliikkeestä, olet todennäköisesti jo arvioinut eri kauppoja ja valmistajia. Itse ostotapahtumassa voit saada huonoa palvelua, sopimattomia tuotteita ja hintakin on vielä kallis. Eikä...

Asiakaskokemuksen trendit 2018

Jos pitäisi nostaa esille yksi päättyneen vuoden asiakaskokemuksen ilmiö, se olisi asiakaskokemuksen kohinan kasvu. Vuosi 2017 oli asiakaskokemuksen vuosi – aiheesta puhuttiin ja kirjoitettiin enemmän kuin koskaan aiemmin. Nyt on kuitenkin aika katsoa eteenpäin ja nostaa esille alkaneen vuoden 2018 asiakaskokemuksen trendit. 1. Asiakaskokemus omiin käsiin Digitalisaatio on mahdollistanut entistä helpommin yritysten ja sen asiakkaiden […]

Paremmalla johtoryhmätyöskentelyllä parempia asiakaskokemuksia

Asiakaskokemus on nykyisin lähes jokaisen yrityksen agendalla. Asiakaskokemukseen halutaan panostaa ja myös me saamme jatkuvasti yhteydenottoja aiheesta kiinnostuneilta yrityksiltä. Usein tilanne on se, että asiakaskokemuksen kehittäminen on kirjattu tavoitteeksi yrityksen strategiaan sen kummemmin miettimättä, mitä se käytännössä tarkoittaa tai millaiset resurssit sen kehittämiseen kannattaisi varata. Tärkeintä tässä tilanteessa on sitoutuminen aiheeseen – jos yritys aidosti […]

Tiedätkö, tunteeko asiakkaasi kohtaamisissanne häpeää, iloa vai surua?

Tunteen merkitys asiakaskokemukselle on kiistaton – suurin osa kokemuksesta muodostuu eri tunteiden kautta. On ollut myös ilo huomata, että aiheesta puhutaan koko ajan enemmän. Lisäksi tunteiden vaikutusmekanismeja halutaan ymmärtää koko ajan paremmin. Myös uutta akateemista tutkimusta tehdään aiheen parissa. Liiketoiminnan näkökulmasta on keskeistä ymmärtää, että erilaiset tunteet tuottavat meissä ihmisissä erilaista käyttäytymistä. Kuulostaa itsestään selvältä, […]

Tutkimustietoa suosittelun liiketaloudellisesta merkityksestä

Suosittelu on vienyt painoarvoa ja resursseja perinteiseltä markkinoinnilta - varsinkin nuoremmissa ikäluokissa. Ostopäätöstä tehdessämme me kaikki uskomme mielummin tuttuja ja ystäviä kuin yrityksiä ja heidän viestejään. Tästä tuoreena todisteena on Nielsen...

Miksi yritys ei muutu asiakaskeskeisemmäksi?

Yrityksen toiminnan muuttaminen asiakaskeskeisemmäksi parantaa asiakaskokemusta. Pienet yritykset ovat lähtökohtaisesti asiakaskeskeisiä, mutta keskisuurilla ja erityisesti suurilla yrityksillä sisäiset prosessit ja historia tuovat mukanaan seikkoja, joiden...

Uutiset

Futurelabin Asiakasaamut alkavat taas! Vuoden ensimmäinen asiakasaamun järjestetään tiistaina 6.2. Ilmoittaudu mukaan ja tule keskustelemaan asiakaskokemusjohtajan roolista ja vastuista kanssamme.

ASML järjestää keskiviikkona 25.1 Asikaskokemuksen asiakasaamun. Asikaskokemuksen ilosanomaa kertomassa Futurelabin Kari Korkiakoski.

Tiedolla johtamisen aamiainen Benemenillä 1.12. Asiakaskokemuksesta puhumassa konsulttimme Pasi Brusi.

Futurelab järjestää yhdessä Qentinelin kanssa asiakastilaisuuden tiistaina 28.11., aiheena Asiakaskokemuksen avainmittarit 2018.

Futurelab partnerina alan johtavassa Customer Experience Management -tapahtumassa, joka järjestetään 22.11.2017 Scandic Parkissa, Helsingissä. Tänä vuonna tapahtuman pääteemana ovat arvoa luovien asiakaskokemusten johtaminen ja asiakaskokemuksen liiketoiminnallisten hyötyjen saavuttaminen.

CX Celebration Day! – Ensi viikon tiistaina 3.10 vietetään kansainvälistä asiakaskokemuksen päivää.

Futurelabin Kari Korkiakoski puheenjohtajana Asiakaspalvelu 2017 tapahtumassa keskiviikkona 27.9.2017.

Futurelabin Kari Korkiakoski on kouluttajana suositussa kaksipäiväisessä ”Kuinka rakennetaan ylivoimainen asiakaskokemus?” koulutusohjelmassa. Koulutus pidetään 7-8.6.2017. Palaute edellisestä jaksosta oli erinomaista!

Kari Korkiakoski ja Belinda Gerdt puhuvat yhdessä Logy Conference -tapahtumassa 10.2.2017.

Kari Korkiakoski pitää jo perinteisen ja suositun Asiakaskokemuksen trendit -presentaation Helsingin Markkinointikonomeille.

Kari Korkiakoski on puhumassa Turun Mainostiistaissa 8.11.2016.

Kari Korkiakoski pitää asiantuntijapuheenvuoron Salesforcen Dreamforce to You -tapahtumassa 3.11.2016.

Kari Korkiakoski on puheenjohtajana 27.10.2016 järjestettävässä Customer Experience Management -tapahtumassa.

Kari Korkiakoski on puheenjohtajana 13.10.2016 järjestettävässä Suhde 2016 -tilaisuudessa.

Kari Korkiakoski on puhumassa 25.5.2016 järjestettävässä #Kohtaamisia16 tilaisuudessa.

Twiitit

The human touch at the center of customer-experience excellence https://mck.co/33EVE9y via @McKinsey #cx #customerexperience #ex #employeeexperience

Se aika vuodesta, kun julkaisen uuden vuoden asiakaskokemuksen trendit. https://karikko.wordpress.com/2021/01/11/asiakaskokemuksen-trendit-2021/ #asiakaskokemus #trendit #2021 #cx #CustomerExperience

Vuoden tärkein #asiakaskokemus tapahtuma pidetään 29.10. Olethan jo ilmoittautunut livestreamiin? Lisätietoa löydät täältä https://www.lyyti.fi/p/CEM_Day_2020/fi/ohjelma

Mikä on asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen suhde? @karikorkiakoski avaa kokonaisuutta @Questback webinaarin nauhoituksessa: https://www.youtube.com/watch?v=YjcK68Qbtdw&feature=youtu.be #asiakaskokemus #henkilöstökokemus #työntekijäkokemus

What COVID-19 is revealing about your customers and employees https://www.strategy-business.com/blog/What-COVID-19-is-revealing-about-your-customers-and-employees?gko=8319b

Load More...

Sivut

Sivustoa ylläpitää Anter Yasa.

Sivusto käyttää evästeitä ja selaamalla sivustoamme hyväksyt ehdomme.

Yhteystiedot

Seuraa meitä