Asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen suhde

Asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen suhde

Kumpi on tärkeämpi – asiakas vai työntekijä? Onko asiakaskokemus = henkilöstökokemus? Asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen välistä suhteesta puhutaan paljon, mutta tästä ajankohtaisesta aiheesta löytyy toistaiseksi vähän laajempia selkeitä näyttöjä. Tätä...
Net Promoter Score – onko aika ajanut jo sen ohi?

Net Promoter Score – onko aika ajanut jo sen ohi?

Johto haluaa, että käytämme NPS:ää avainmittarina. Olen kyllästynyt jo NPS:ään. Edellä kuvatut kommentit ovat tulleet tutuiksi, kun keskustellaan asiakaskokemuksen mittareista ja mittaamisesta yrityksissä. Vaikuttaa siltä, että yrityksissä on ”pakko” käyttää Net...
Asiakaskokemuksen trendit 2019

Asiakaskokemuksen trendit 2019

Vuodesta 2015 alkaen olen kirjoittanut vuosittain kymmenen asiakaskokemuksen trendiä. Tehtävä ei ole helppo – varsinkaan kun olen pitänyt kiinni kymmenestä trendistä. Trendit heijastelevat omia kiinnostuksen kohteita, työskentelyä asiakkaiden kanssa sekä...
Uudenvuodenlupauksia

Uudenvuodenlupauksia

”Mitä ihmettä Euroopassa oikein tapahtuu?”, kysyi Matti Vanhanen Helsingin Sanomissa 15. joulukuuta. Jos huomasit jutun, niin kiinnostuitko otsikosta ja jatkoit lukemista vai jätitkö tekstin lukematta jo sillä perusteella, että koet olevasi kaukana kirjoittajan...
Brändi lupaa, mutta lunastaako se?

Brändi lupaa, mutta lunastaako se?

Viimeisten viikkojen aikana eri medioissa on ollut juttuja, joissa on todettu enemmän tai vähemmän suoraan, että ”brändi lupaa ja lunastaa”. Kuulostaa hyvältä ja uskottavalta, mutta kannattaisiko kuitenkin miettiä tätä näkökulmaa hiukan uudestaan. Entä jos...
Building a customer-centric organization

Building a customer-centric organization

Does your corporate strategy indicate the need to become more customer-centric? And, go on to build competitive advantage through customer experience? Well, this is really the easiest part!, The decision. But if you ask these decision makers what this means in...