Onko tämä sitä ylipalvelua?

Onko tämä sitä ylipalvelua?

Tämän kysymyksen esitti erään yrityksen johdon edustaja ensimmäisessä tapaamisessa. Yrityksessä oli päätetty lisätä asiakaskokemus vahvasti strategiaan ja nyt oli tarve selvittää kehittämisen askelmerkit. Tämä kysymys sisältää yleisen haasteen asiakaskokemuksen...
Asiakaskokemuksen trendit 2018

Asiakaskokemuksen trendit 2018

Jos pitäisi nostaa esille yksi päättyneen vuoden asiakaskokemuksen ilmiö, se olisi asiakaskokemuksen kohinan kasvu. Vuosi 2017 oli asiakaskokemuksen vuosi – aiheesta puhuttiin ja kirjoitettiin enemmän kuin koskaan aiemmin. Nyt on kuitenkin aika katsoa eteenpäin...
Kohti relevantimpaa mittaamista

Kohti relevantimpaa mittaamista

Kohti relevantimpaa mittaamista – Qentinelin ja Futurelabin yhteistapahtuma 28.11.2017 Miten asiakaskokemuksen avainmittarit valitaan ja mitkä ovat tärkeimmät indikaattorit asiakaskokemuksen mittaamisen takana? Marraskuun lopussa joukko asiakaskokemuksen...
Koneeseen kadotettu asiakas

Koneeseen kadotettu asiakas

Oletko huomannut, että yhä useamman yrityksen vastaanoton nurkassa seisoo kone, johon ilmoittautuminen tehdään? Vaikka tiskin takana istuu elävä työntekijä, hän ohjaa sinut koneelle. Tai oletko saanut postia, jossa esimerkiksi vakuutusyhtiö ilmoittaa...
Asiakaskokemus Pohjoismaissa

Asiakaskokemus Pohjoismaissa

Asiakaskokemuksen tilasta Suomessa löytyy paljon erilaisia tutkimuksia. Nämä tutkimukset vertaavat niin toimialoja kuin brändejä keskenään. Tutkimusten tulokset omalta osaltaan auttavat yrityksiä huomaamaan, että paikoilleen ei voi jäädä. Mutta useimmille yrityksille...
Asiakaskokemus 2027-luvulla

Asiakaskokemus 2027-luvulla

Mitkä tulevaisuuden tekijät vaikuttavat asiakaskokemukseen ja kuinka toimialakohtaisia trendejä voidaan ennakoida? Futurelab järjesti yhdessä Futures Platformin kanssa asiakasaamun 1. marraskuuta, missä keskusteltiin niistä tulevaisuuden ilmiöistä, jotka tulevat...
Asiakaskokemuksen strategian 6 elementtiä

Asiakaskokemuksen strategian 6 elementtiä

Asiakaskokemus lukee strategiassa – muuttuuko mikään? 29. syyskuuta YLEn Aamu-TV:ssä haastateltiin OP-Ryhmän tulevaa pääjohtajaa Timo Ritakalliota. Toimittaja kysyi häneltä, miten OP aikoo menestyä, kun kansainväliset suuryritykset, kuten Google ja Apple sekä...