Asiakaskokemuksen trendit 2019

Asiakaskokemuksen trendit 2019

Vuodesta 2015 alkaen olen kirjoittanut vuosittain kymmenen asiakaskokemuksen trendiä. Tehtävä ei ole helppo – varsinkaan kun olen pitänyt kiinni kymmenestä trendistä. Trendit heijastelevat omia kiinnostuksen kohteita, työskentelyä asiakkaiden kanssa sekä...
Uudenvuodenlupauksia

Uudenvuodenlupauksia

”Mitä ihmettä Euroopassa oikein tapahtuu?”, kysyi Matti Vanhanen Helsingin Sanomissa 15. joulukuuta. Jos huomasit jutun, niin kiinnostuitko otsikosta ja jatkoit lukemista vai jätitkö tekstin lukematta jo sillä perusteella, että koet olevasi kaukana kirjoittajan...
Brändi lupaa, mutta lunastaako se?

Brändi lupaa, mutta lunastaako se?

Viimeisten viikkojen aikana eri medioissa on ollut juttuja, joissa on todettu enemmän tai vähemmän suoraan, että ”brändi lupaa ja lunastaa”. Kuulostaa hyvältä ja uskottavalta, mutta kannattaisiko kuitenkin miettiä tätä näkökulmaa hiukan uudestaan. Entä jos...
Building a customer-centric organization

Building a customer-centric organization

Does your corporate strategy indicate the need to become more customer-centric? And, go on to build competitive advantage through customer experience? Well, this is really the easiest part!, The decision. But if you ask these decision makers what this means in...
Huonekaluja ostamassa

Huonekaluja ostamassa

Kävin kesälomalla tutussa, suomalaisessa huonekaluliikkeessä ja yllätyin, kun myyjä tervehti minua. Se oli uutta, sillä aiemmin samassa liikkeessä näin ei ole tapahtunut. Tervehdyksestä jäi kuitenkin vaivaantunut olo, sillä se vaikutti väkinäiseltä eikä toiminut...
Asiakas rationalisoi valintojaan

Asiakas rationalisoi valintojaan

Asiakaskokemus koostuu Forresterin mukaan tehokkuudesta, helppoudesta ja tunteesta. Ja eri lähteiden mukaan tunteen osuus on n. 2/3 kokonaisuudesta! Valitettavasti asiakas-kokemuksen kehittäminen keskittyy monessa yrityksessä kuitenkin pääasiassa osa-alueisiin, jotka...
Asiakaskokemuksen analytiikka

Asiakaskokemuksen analytiikka

Digitalisaation myötä analytiikka on kasvattanut merkitystään yritysten tekemisessä ja asiat, joita suuryritykset ovat tehneet jo kymmeniä vuosia, ovat nyt uusien työkalujen myötä yhä pienempien yritysten hyödynnettävissä. Jopa keinoälyn käyttö arkipäiväistyy kovaa...