Toimintatapojamme

Asiakaskokemuksen kehittämistä yrityksessä voi lähestyä monella tapaa. Asiantuntijamme pyrkivät aina ensin kohtaamaan jokaisen yrityksen kehitystarpeen analysoimalla millainen toimintatapa sopii parhaiten yrityksen omaan toimintaan ja tekemisen kulttuuriin. Yleisimmät toimintatapamme ovat kokonaisvaltaiset ja pitkäaikaisemmat projektit, henkilöstön sparraukset johdosta asiakasrajapintaan, asiantuntijuuden ulkoistukset sekä sprintit.
i

Projekti

 

Asiakaskokemuksen kehittäminen käynnistetään tyypillisesti projektissa, joka sisältää valitut osa-alueet. Projektit koostuvat useimmiten asiakaskokemuksen strategian ja mittaamisen kehittämisestä, palvelumuotoilusta tai henkilökunnan osaamisen kehittämisestä.

w

Sparraus

 

Joskus yrityksen asiantuntija tai johtaja tarvitsee tuekseen näkemystä tai haastajaa. Silloin Futurelab Finland on joustavasti ja nopeasti valmiina tarjoamaan laajaan kokemukseen perustuvaa osaamistaan. Tässä tapauksessa aikaa ei käytetä projektointiin tai dokumentointiin – oleellista on ideointi.

Ulkoistus

 

Yhä useampi yritys kohtaa asiakaskokemuksen kehitystyössä resurssihaasteita. Strategiapaperi tai mittausmalli ei muutu uudenlaiseksi toiminnaksi ilman sisäistä ohjausta ja motivointia. Resurssien puuttuessa Futurelab voi tarjota palvelukseenne asiantuntijan, joka varmistaa asiakaskokemuksen näkemyksen siirtymisen yrityksessänne.

Sprintti

 

Onko teillä tunnistettu kipupiste, joka paljastui asiakaskokemuksen mittauksessa? Sen sijaan, että kehitetään asiakaskokemusta talotasolla, ”eristetään” tämä yksittäinen osa-alue ja ratkaistaan se yhdessä kuukaudessa. Sprintti rakentuu seuraavista elementeistä:

 

  • Briiffaus
  • 2-3 suunnittelupalaveria yhdessä asiakkaan tiimin kanssa
  • Valmis idea
  • Päätös
  • Valmiina lähtöön?! Paikoillanne, valmiina,…

Asiakkaitamme

Fortum

"Futurelabin tuki on ollut merkittävä viedessämme asiakasta keskiöön Fortumissa. Tehdyn työn tulokset näkyvät jo strategiassamme, ja kaikki tuntevat ohjelmamme iskulauseen Customer rules! Olemme hyvin tyytyväisiä yhteistyöhön Futurelabin kanssa. Futurelabin strateginen osaaminen asiakaskeskeisyydestä yhdistettynä konkreettisiin toimenpide-ehdotuksiin on auttanut meitä hyvin eteenpäin. Futurelab seuraa myös hyvin kehitystä ”maailmanluokassa” tuoden uusimmat alan tuulet mukaan omaan työhömme. Työskentely Futurelabin kanssa on erittäin sujuvaa. He ovat luotettava kumppani jonka kanssa on hauska tehdä työtä."

Aki Koskinen
Head of Brand, Fortum

Lujatalo

"Lujatalon tavoitteena on tarjota alan paras asiakaskokemus ja yhdessä Futurelabin kanssa olemme uudistaneet alan vakiintuneita käytäntöjä asiakkaidemme eduksi. Futurelab on koordinoinut asiakkaidemme osallistamista palvelukehitykseen, ja olemme saaneet samalla uusia näkökulmia myös omiin toimintamalleihimme asiakaslähtöisten palveluiden kehittämisessä. Vahvaan asiakasymmärrykseen perustuvat palvelumuotoiluhankkeet on ollut helppo toteuttaa asiantuntevan kumppanin kanssa."

Jussi Hirvelä
Brändi- ja viestintäjohtaja, Lujatalo

Tamro

"Olemme olleet tyytyväisiä yhteistyöhön Futurelabin kanssa. Futurelabin syvällinen ja laaja ymmärrys on auttanut meitä tiellämme kohti huipputason asiakaskokemusta. Futurelab on toiminut sparraajana, joka on haastanut meitä ajattelemaan asioita uusista näkökulmista. Yhteistyömme on synnyttänyt hienoja keskusteluja ja oivalluksia. Työskentely asiantuntevien ja mukavien ihmisten kanssa on antoisaa."

Kai Kaasalainen
Toimitusjohtaja, Tamro Oyj

VR Group

"Asiakaskokemuksen kehittäminen on keskeinen osa VR:n matkustajaliikenteen strategiaa ja mittaaminen on tapa varmistaa, olemmeko onnistuneet strategiamme toteuttamisessa. VR mittaa asiakaskokemusta useilla eri tasoilla ja useissa kohtaamispisteissä. Mittaaminen muodostaa erittäin laajan kokonaisuuden, joten on erittäin tärkeää, että mukana on juuri oikeat mittarit, jotka muodostavat yhtenäisen kokonaisuuden. Futurelab on asiakaskokemuksen mittaamisen asiantuntija ja olemme käyttäneet heitä kokonaisuutemme sparraukseen. Olen lopputulokseen erittäin tyytyväinen."

Seppo Roponen
Head of Customer Insight, VR Group

Yhteystiedot

Seuraa meitä